Archive for the ‘khas’ Category

Islam4peace peniru?
22 April 2009

Assalamualaikum w.b.t..

Ana post benda ni untuk menjawab persoalan2 di Islam4Peace.Net yang mengatakan kami meniru website lain seperti Iluvislam,.dll.

Ana cukup terkilan dengan sikap segelintir masyarakat yang seolah-olah mahu menyekat jalan dakwah di dunia maya. Salahkah kita mahu mengembangkan medan dakwah dengan mewujudkan website2 berunsur dakwah yang baru?

Ana petik kata-kata seorang hamba Allah ni :

laman ni macam kekurangan identiti sndiri..bagai duplikasi iluvislam juga halaqah online..knp ye?..kan dah ade dah yg lain..

Ya. Memang matlamat kami dan Iluvislam adalah sama iaitu untuk berdakwah melalui alam siber. Untuk pengetahuan, Iluvislam merupakan cetusan idea senior2 kami sendiri.

Salahkah kita mempunyai misi dan matlamat yang sama? Salahkah kalau kita sama-sama menyumbang ke arah jalan kebaikan? Salahkah kita membuka jalan baru dan menambahkan lagi website2 berunsur dakwah di alam maya ini?

Apa-apa pun, kami memang tak berniat untuk meniru atau menandingi mana-mana website. Kami cuba bawa kelainan dengan mempelbagaikan lagi sumber tarbiyah di alam siber. Selain matlamat kami untuk mengadakan pertemuan/usrah sesama ahli di alam realiti.

Jadi, tak perlu pertikaikan status sesebuah laman web berunsur dakwah. Asalkan ianya bermanfaat dan lebih ke arah usaha dakwah, ayuh, teruskan sokongan anda tanpa ada rasa assabiyah dengan laman web dakwah yang jauh lebih berpengalaman dan maju ke hadapan.

Sekian.

Wassalam.

Teruskan menyokong Islam4Peace.Net…Peace~

Advertisements

Islam is all About Peace – Islam4Peace.net
3 April 2009


Assalamualaikum w.b.t…

Di sini saya ingin mempromosi laman web Islam4Peace.Net

Sebuah cetusan idea kami dan seorang senior dari mesir untuk menyampaikan mesej keamanan kepada umat Islam…

Please support us..utk awal2 ni masih banyak kelemahan..insyaAllah akan terus-menerus diperbaiki..

yang penting sekali..sokongan daripada korang semua..

Wassalam..

Baca YASIN dan Solat Hajat-Nak RASUAH Allah SWT!!!
31 March 2009

“Membaca artikel yang bertajuk: Gempar: 20 Minit Nizar imamkan Solat Maghrib dalam program Umno oleh: hermansamsudeen menyebabkan Ana tergelak dan tergolek.

Sesungguhnya DS Mohd Nizar hanya memenuhi undangan dari Tuan Imam Masjid Simpang untuk mengimamkan Solat Maghrib dan memberikan sedikit Tazkirah selepas solat.

Tapi alangkah tak disangka sama sekali oleh orang-orang UMNO yang datang untuk Majlis membaca Yasin dan Solat Hajat, bahawa mereka akan menjadi makmum kepada orang yang mereka anggap sebagai musuh (musuh politik).

Situasinya mungkin begini:
Hendak lari dan buat jemaah sendiri sesame orang UMNO mungkin:
1- Tak ada yang berani (tak pandai) nak jadi Imam.
2- Nak buat juga (kira ada yang pandailah katakan) takut ada dua jemaah dalam satu masa di Masjid yang sama.
3- Nak buat yang kedua tu kena tunggu selesai jemaah yang pertama-lambat tu…
4- Nak halang DS Mohd Nizar jadi imam…. Tak boleh pasal imam masjid dah tetapkan kerana dah berjanji.
Mahu tak mahu… ikut sajalah di belakang imam. Bila imam baca panjang sikit, tentu gelisah… apa lagi kalau imam baca ayat atau surah panjang… baca yang paling pendekpun terasa sangat panjangnya. Mesti ada yang kata (dalam hati) “hai cepatlah habis”.. apatah lagi lepas solat DS Mohd Nizar nak bagi ‘Tazkirah’ seperti yang diminta oleh tuan imam masjid… lagi terasa bagai nak gila… tu yang mereka tak mahu dengar tazkirah tu… lagilah terasa panasnya bila terbayang DS Mohd Nizar sentuh politik dalam tazkirahnya…

Tapi (berbaik sangkalah sikit) tak mustahil dalam ramai-ramai makmum yang terdiri dari orang-orang UMNO tu ada yang KAGUM dalam hati mereka akan kebolehan dan kehebatan DSMN dan dalam diam mereka terpesona dan memasang azam dan niat akan “memangkah” DSMN sebagai pengundi senyap dalam PRK P059 Bukit Gantang nanti. Tiada siapa yang tahu melainkan Allah SWT serta individu yang ‘bertuah’ itu sahaja. Sesungguhnya orang itu ‘bertuah’ kerana mendapat hidayah dan dipilih oleh Allah SWT. Tidak kiralah sama ada ia memilih untuk terus senyap dalam insaf dan taubat atau dia menghebahkannya secara terus terang menukar haluan parti lalu memilih ‘Bulan Purnama’ yang orang kata (memangpun) menjanjikan pahala yang boleh membawa ke syurga.

Kita kembali kepada tajuk artikel ini: Baca YASIN dan Solat Hajat-Nak RASUAH Allah SWT!!!
Semua orang tahu buat apa/kenapa (tiba-tiba) baca Yasin dan Solat Hajat. Mestilah ada yang tersirat dihati yang tiada siapa yang tahu melainkan Allah SWT dan orang yang melakukannya. Biasanya mestilah yang bertujuan baik dan untuk kebaikan. Amat dilarang dalam agama kalau kita mambaca Surah Yasin demikian juga Solat Hajat untuk tujuan yang tidak “Syarie” iaitu yang dibenarkan oleh hukum syarak.
Kenapa? Tentu orang bertanya… apakah hanya orang PAS sahaja yang boleh baca Surah Yasin dan Solat Hajat… untuk menang PRK??? Apa orang PAS sahaja yang Islam ker?? Orang UMNO tak boleh???

Orang yang Tanya macam ini…. Tak payahlah kita jawab atau layan. Biarkan sahaja. Diam kita itu adalah jawapan kepada soalan mereka itu… jika mereka mahu berfikir. Kita bukan tak mahu jawab, masalahnya tiada jawapan yang boleh mereka terima melainkan jawapan yang mereka dapat sendiri setelah mereka cuba menggunakan akal kurniaan Allah SWT untuk memikirkannya dengan adil dan saksama. Kalau mereka masih tak mahu menggunakan akal untuk memikirkannya, turun Malaikat dari langit sekalipun untuk menjawab pertanyaan mereka itu, mereka tetap tidak akan mampu menerimanya.

Demikianlah keajiban akal kurniaan Allah SWT itu boleh menjangkau apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi dan boleh menembusi kedua-duanya lalu mengiktiraf adanya syurga dan neraka tempat balasan dosa dan pahala hasil amalan yang kita kerjakan di dunia yang fana ini. Kerana akallah Allah SWT ‘taklifkan’ kewajipan mengabdikan diri kepadaNya dan keranaNya semata-mata. Allah tidak ‘taklifkan’ kepada makhlukNya yang tidak mempunyai akal. Dan dengan akallah manusia itu diiktiraf sebagai ‘sebaik-baik’ kejadian atau makhluk.

Oleh itu Ana dengan seikhlas hati ingin mengajak semua pembaca agar kita sentiasa menghargai akal fikiran yang dikurniakan Allah SWT kepada kita. Orang Islam yang memperjuangkan agama Islam apabila mereka membaca Surah Yasin atau Solat Hajat, tujuan mereka adalah jelas, iaitu untuk MEMARTABATKAN Agama Islam dan bukan setakat nak menang PRK atau PRU, tapi menang dunia dan menang akhirat. Berbanding dengan mereka yang membaca Surah Yasin dan Solat Hajat yang inginkan kemenangan PRK atau PRU atau dunia semata-mata.

Wah…Sdr. Ambuyat sudah menuduh orang UMNO ni perjuangannya tak ISLAMIK! Perjuangan UMNO hanya DUNIAWI!!!

Mungkin kalau kita nak jawab di sini perlu panjang berjela… lagipun seperti yang Ana katakan di atas tadi. Tiada jawapan yang benar kecuali datang dari akal sendiri. Walau macamapun “Surat Dajjal dari KAPAR” (SILA KLIK) ini boleh menjelaskan pendirian UMNO dan BN.

Jadi nak buat apa baca Surah Yasin dan juga Solat Hajat??? Nak adakan majlis tersebut dah guna berapa RM??? Ratus tak mainlah… tukang urusnya dapat berapa, yang datang setiap orang takkan makan free jer…. Hulurlah sikit… paling koman RM50.. tu yang lekeh punya yang nampak hebat sikit takkan terima yang sama mesti lebih sikit………
Apa ni??? Yang jadi tekong baca Surat Yasin …. Mesti lagi banyak.. yang jadi imam Solat Hajat lagilah kena tambah…. Apa ni??? Ni upah ker , saguhati ker, cenderahati ker, ambikhati ker atau RASUAH??? Bagi rasuah pada manusia yang terlibat untuk sama-sama minta kepada Allah SWT supaya perkenankan segala pohon dan pinta???

Ini dah kira cuba nak MERASUAH Allah SWT.???!!! Tak cukup dengan merasuah manusia ….. kini UMNO cuba untuk “Merasuah Allah SWT dengan bacaan Surah Yasin dan Solat Hajat” . Percayalah bahawa orang-orang UMNO/BN hanyalah BERLAKON semata-mata. Dan lakonan mereka hanyalah menipu diri mereka sendiri. (Baca semula “Surat Dajjal dari KAPAR” ni.

Namun begitu Ana tak kata: “Semua orang UMNO/BN memang begitu” KECUALI yang memang begitu. Jadi kepada yang begitu tu Ana cuma nak kata: “Ingatlah Hari Pembalasan” pada hari itu jangan kata: “Ambuyat tak tegurpun kesalahan kami” Jadi Ana harap tiada dakwa-dakwi di akhirat nanti, jadi dengan ini Ana menyeru kepada semua Ahli UMNO hingga ke akar umbi: “Mari semua wahai Ahli UMNO hingga ke akar umbi, sertailah PAS atau PR, tinggalkanlah UMNO/BN demi memartabatkan AGAMA dan menyelamatkan BANGSA dan kesejahteraan NEGARA”

Sekian terima(lah) kasih,

Mari berkempen~! KAMI BELIA YANG MENOLAK UMNO!

UNDILAH PAS.PKR.

Boikot Lagu Allah Peduli – Agnes Monica
9 March 2009

Assalamualaikum w.b.t.,

Hari ni terjumpa sebuah lagu nyanyian Agnes Monica(pelakon Jelita) yang popular dengan lagu Matahariku.Lagunya bertajuk “ALLAH PEDULI” ni dah lama dah .Difahamkan dia ni seorang yang beragama Kristian.

Pada tajuk menggunakan nama Allah, tapi pada hakikat liriknya ditujukan pada Yesus iaitu Jesus tuhan bagi mereka yang beragama Kristian.

Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah Yesus ku mengerti

Hati-Hati wahai saudara muslimin sekalian..Ingat,dengan kata-kata juga mampu mengugat akidah dan memurtadkan kita.

Alhamdulillah, lagu ni tak dapat masuk Malaysia. Mungkin bahaya untuk yang download sendiri. Dunia di hujung jari.

Wassalam.

BOIKOT AGNES MONICA~

Ulangtahun Kejatuhan Khilafah Uthmaniyyah
3 March 2009

SALAM..
hari ini iaitu pada tanggal 3 Mac 2009 ialah ulang tahun ke-85 kejatuhan khilafah Uthmaniyyah iaitu kerajaan yang diketuai seorang khalifah (raja) bagi seluruh umat Islam. Khilafah (kerajaan/pentadbiran) inilah yang telah menyatukan umat Islam seluruh dunia dari pelbagai bangsa dan berlainan kedudukan geografi dalam sebuah negara, seorang pemimpin, sebuah bendera dan satu undang-undang

Sistem pemerintahan (Islam) secara rasmi ini telah dihapuskan oleh Mustafa Kamal Ataturk , agen Britain, telah bertindak menghapuskan Khilafah sesuai dengan arahan yang telah diberikan oleh negara-negara Barat kepadanya. Malangnya negara-negara Barat telah menanamkan ideologi Barat seperti liberalisme, sekularisme, sosialisme dan lain-lain sehingga mengakibatkan umat Islam meninggalkan Islam. Mereka juga menanam semangat nasionalisme yang sangat tebal sehingga mengakibatkan umat Islam berpecah kepada lebih dari 50 buah negara yang kita saksikan sehingga hari ini. Tidak ada kepimpinan alternatif pada hari ini walaupun beberapa buah negara mendakwa bahwa mereka adalah negara Islam seperti Sudan, Iran, Arab Saudi dan Afghanistan malah Malaysia sendiri. Negara-negara ini seperti Malaysia mencampurkan Islam dengan sistem-sistem dan kepercayaan lain seperti perlembagaan Lord Reid yang mengatasi undang-undang Hudud, Qisas dan lain-lain undang-undang Allah tetapi malangnya mengaku Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Malaysia sebenarnya hanya sebuah negara umat Islam dan umat Islam di Malaysia perlu bangkit dengan ilmu yang teguh untuk menjunjung kembali kedaulatan Islam. Sokonglah mereka yang bersungguh-sungguh mahu menegakkan hukum-hukum (undang-undang) Allah seperti gerakan Islam PAS atau kita akan dipersoal atas ketidakpedulian kita terhadap agama ketika di akhirat nanti.

Janganlah umat Islam patah semangat. Ingatlah Allah SWT akan membantu mereka yang mengikut perintahNya sebagaimana yang telah Allah SWT janjikan dalam Quran. Rasulullah SAW juga telah berjanji bahwa Khilafah akan muncul semula menyelamatkan umat Islam dari masalah yang mereka hadapi hari ini.

JuSt TrIed RaDix FriEd ChiCkeN~
22 February 2009

BuRRRRRppp…OpS

Assalamualaikum w.b.t..

Pagi ni aku rasa macam ada benda tak kena jek. Ape ek?? Oh, baru perasan..HenPonku tak jumpa lagi. Berapa hari dah tak jumpa. Last2 aku berazam untuk cari sampai dapat sambil berdoa memohon petunjuk ILahi…Last2..Jumpe jugAk..ruPa2nya kat celah bawah kerusi kereta Citra mak tu..huhu..aku yang sepahkan sebenarnya..

Okiep..tu cerita pagi, ni nak cerita petang pulak. Petang hari ni aku ikut ayah aku pegi Alor Setar(ALOQ STAQ)..Ada kerja dekat2 UiTm MerbOk. Sebelum balik tu, pekena kat kedai makan SeaFood mana ntah…Aku pun makan la sepuas-puasnya..

Tiba2..aKu ternampak signboard jalan…’Jalan Shahab’..

Macam pernah dengar..Ya~ Bukan RADIX baru bukak cawangan baru RFC kat sini ke? Adeh, rugi aku makan puas2 tadi..Jalan beberapa saat je nampaklah aku restoran Radix Fried Chicken seperti yang ditunjukkan dalam pos sebelum ni…Sapa tak baca lagi..

KLIK SINI

Aku masuk2 dah azan maghrib. Orang ramai plak tu..Masya-Allah. Beratur semua line panjang, tapi takda sorang pun merungut..semua muka happy2 je..Yelah..Nak suPPort pRoduk Islam punya pasal kan..Tambah2 dapat kak cashier yang cun..siap bagi salam lagi tu..hehe..KFC mana ada nak bagi2 salam ni..

Maka berjalanlah RFC tu sejauh 90km dari Alor Setar Ke Butterworth..hahaha..balek2 dah sejuk..

Sodap

Sodap

Free Sos dan Radix Cola

Free Sos dan Radix Cola

Akademi Fantasia Kini Kembali ~!
19 February 2009

Hari ini, makcik2 dan anak2 dara peminat setia Akademi Fantasia (AF) di rumah boleh menghembus nafas lega apabila program realiti kegemaran mereka akan membuka tirainya tidak lama lagi yang menjanjikan pelbagai perubahan. Lepas ni, bertambah la orang2 yang takde Astro mula melanggan semata-mata nak tengok program realiti ini.

Akademi Fantasia

Akademi Fantasia

Akademi Fantasia atau Akademi Sia-Sia?

Tajuk sebenar artikel ana pada kali ini.

Tak lama lagi, kita akan melihat kembali fenomena air mata manusia yang sia-sia jatuh ke bumi bila satu demi satu peserta disingkir dari program tersebut.  Alangkah indahnya kalau air mata itu disimpan untuk menangisi dosa-dosa kita kepada Allah atau setidak-tidaknya menangisi mangsa-mangsa di bumi Palestin yang sehingga kini menderita akibat kekejaman Israel.

Penyingkiran satu demi satu peserta yang ana kira senario terpenting dalam AF untuk mengaut simpati manusia. Mereka akan berlumba-lumba mengAFundi peserta kegemaran mereka “kononnya” untuk menyelamatkan mereka daripada tersingkir dan memastikan mereka bergelar juara. Akhirnya, yang mengaut keuntungan ialah pihak penganjur (ASTRO) sendiri sedangkan yang mengundi tidak mendapat sebarang faedah langsung apatah lagi peserta yang diundi tersingkir. Inilah yang ana namakan Akademi FantaSia-Sia

MARI MELABUR SAHAM

Mari Mengundi..Huhu

Mereka tidak sedar yang mereka sebenarnya telah menyumbang saham terhadap peserta yang mereka undi.
Pernahkah korang terfikir bahawa setiap undi sms korang pada mereka itu memberi saham yang sama nilainya dosa yang mereka pertontonkan? Yelah, ia bagaikan menunjukkan bahawa kita menggalakkan maksiat berleluasa di negara kita.

HEDONISME

Hiburan yang melampau dalam negara kita semakin berleluasa. Di mana-mana sahaja ada hiburan. Di negara kita khususnya, ceramah-ceramah agama dipolitikkan oleh pihak kerajaan, tetapi bila sampai kepada konsert2 hiburan, tiada halangan(mungkin ada,ttp sikit) malah disokong pula oleh mereka. Kesannya, manusia mula leka dengan tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, masyarakat dan agama. Solat terabai, ibu-ibu terlupa memasak makanan untuk suami dan anak-anak, anak pula tidak menyiapkan kerja sekolah dan bermacam-macam lagi.

KESIMPULAN

Nak tengok, tengoklah, tetapi cukup sekadar alakadar, atau seboleh-bolehnya tak tengok terus. Boikot je program macam ni. Tak memberi sebarang faedah kepada diri kita pun, malah menjatuhkan lagi nilai diri kita.Tidaklah ana mengkhususkan kepada AF sahaja, tetapi juga untuk semua program yang sewaktu dengannya(MyStarz LG, OIAM, MenTor, dll).

Program-program seperti ini juga adalah salah satu agenda YAHUDI untuk merosakkan aqidah umat Islam yang akhirnya menjadi umat yang lalai dan lemah.

Jagalah hati kita. Jaga hubungan dengan Allah. Jangan sampai kita menjadi antara orang yang kesal sekesal-kesalnya pada hari akhirat.

Wassalam,

Syahiran a.k.a. Teknodaie

Dapat dari emel, mungkin boleh buat rancangan alternatif macam…

1. Who will become an Ustaz

Reality show yang menampilkan peserta 12 lelaki yang akan bersaing untuk menjadi seorang Ustaz. Mereka akan ditempatkan disebuah madrasah dan akan diuji ketahanan dari segi membaca alquran, menunaikan sembahyang wajib, menunaikan sembahyang sunat, azan dan lain lain… Setiap minggu akan diadakan pertandingan memberi tazkirah di hadapan penonton yang juga akan disiarkan live dikaca Televison.. Peserta akan dinilai oleh juri profesional (30%) dan sms penonton (70%) pemenang akan mendapat pakej haji percuma.

2. Akademi Islamiah

Reality show yang mengambil 12 budak budak yang telah sesat dan rosak akhlaknya.. Mereka akan ditempatkan di sebuah banglo, dan akan diajar cara hidup islam. Setiap minggu mereka harus menunjukan apakah kepakaran dalam islam yang telah mereka pelajari, di hadapan penonton secara live. SMS penonton akan menentukan peserta yang layak untuk menang (pilih berdasarkan taraf keinsafan mereka). Mereka menangis kerana menginsafi dosa lalu mereka. Mereka akan ‘dikurung’ dan dipacakkan dengan 13 kamera CCTV.

3. Muslim Idol

Reality show untuk mencari penceramah Islam terbaik di Malaysia. Peserta yang dapat memberi ceramah yang mengusik jiwa penonton akan mara keperingkat seterusnya hingga ke akhir. Peserta diadili oleh penonton melalui sms. Pemenang akan mendapat peluang merakamkan lagu nasyid dan juga VCD ceramahnya.

4. Bintang RTM (Remaja Tahu Mengaji)

Sebuah lagi program dari stesen kerajaan Islam Hadhari kita iaitu
berbentuk program tahu mengaji. Peserta diajar cara membaca secara
tartil,bertajwid dengan betul,menghafaz Quran dan tarannum. Peserta yang berjaya akan mendapat cahaya nur Quran, InsyaAllah..

5. Audition

Rancangan ini berbentuk audition untuk meneruskan pengajian dalam bidang agama samada IPT dalam negeri atau pun luar negeri. Tajaan akan diberikan kepada yang berjaya. Syarat layak masuk kepada semua yang cintakan Islam dan para pendokong Islam.

hehehe

Radix Fried Chicken..alternatif KFC
16 February 2009

Adakah anda merupakan seorang daripada pemboikot KFC di Malaysia? Jika YA, kini anda tidak perlu cemburu lagi terhadap orang yang makan KFC di sekeliling anda kerana kini anda mampu membuatkan mereka cemburu dengan menyokong RADIX FRIED CHICKEN (RFC)…

RFC merupakan 100% syarikat milik bumiputera ISLAM dibawah syarikat HPA Industries Sdn. Bhd. yang terjamin bersih, suci, berkhasiat dan berkat(cey). Salah satu alternatif dan usaha untuk terus memboikot produk2 barat.

INFO HPA

Syarikat ini telah diasaskan oleh Tuan Hj. Ismail bin Hj. Ahmad yang berasal dari Kg. Mata Ayer, Perlis pada bulan September 1987 secara kecil-kecilan yang ketika itu dikenali dengan nama Perubatan Tradisional Al Wahida. Selepas 8 tahun beroperasi, berbekal warisan peninggalan nenek moyang, HPA Industries Sdn. Bhd. pun ditubuhkan pada 15 hb Julai 1995.

HPA telah membuka beberapa cawangan di semua negeri bagi memastikan proses pemindahan maklumat dapat disalurkan dengan sempurna dan semua pelanggan dapat membeli produk dengan senang dan cepat. Antara aktiviti yang berlaku di peringkat cawangan adalah penjualan produk disamping penyebaran maklumat produk melalui initiatif seperti broshur, pamplet, flyers dan kursus mingguan yang dianjurkan. HPA mensasarkan penambahan cawangan di seluruh negeri sebanyak 150 cawangan sehingga JUN tahun 2009. Buat masa ini cawangan HPA yang sedia ada adalah sebanyak 70 buah cawangan.Termasuk 5 Cawangan Di Indonesia dan 1 Di Brunai. Stok AGEN kini lebih dari 1200 Orang. Dengan keahlian perniagaan MLM lebih 500,000 orang
Pada 7 Februari 2009 yang lalu, telah berlangsung majlis perasmian Radix Fried Chicken (RFC) cawangan Alor Setar. Ini merupakan cawangan kedua dan lebih banyak cawangan akan menyusul selepas ini. Menurut laporan, sambutan yang diterima amat menggalakkan dan sehingga kini sambutan pengunjung tidak henti-henti.

RFC juga dibuka 24 JAM

Majlis perasmian disempurnakan oleh YAB Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Haji Azizan bin Abdul Razak. RFC kedua ini telah menggunakan warna oren pada keseluruhan bangunan restoran berbanding warna merah yang digunakan di Restoran RFC pertama di Sungai Petani.

Insya-Allah pada tahun ini HPA akan membuka sebanyak 20 cawangan RFC di seluruh Malaysia pada tahun ini sahaja.

rfc-as

rfc-as2

rfc-as10

rfc-as4

rfc-as5

jadi promoter tak bergaji kejap..sape nak tengok pic lagi read more yer~ (more…)

Geng: Pengembaraan Bermula besok ~!
11 February 2009

Ticket Reservation

Your reservation request has been received. Please note that for Mid Valley, Berjaya Times Square and Pavilion KL reservations, RM1 will be charged upon tickets collection. Please collect your tickets 45 minutes before showtime or earlier with the ref no below.

Ref. No.:

05500

Movie:

GENG: PENGEMBARAAN BERMULA

Date:

Thu 12 Feb 2009

Showtime:

5:20PM

Cinema:

GSC (SUNWAY CARNIVAL)

No. of seat(s):

2

Full Name:

Muhammad Syahiran bin Suraini

Contact:

043561901

Currently the reservation system does not handle cancellations. If you don’t collect them within 45 minutes of the showtime, the tickets will automatically be sold to the queue at the cinema anyway.

Yeah..Baru je book tiket nak tengok cite geng besok. Saje je..Boring duduk rumah..lepas solat Asar besok boleh terus tengok..Alang2 tu tolong support gak animasi 3d Malaysia pertama ni..Kita tengok camne nanti..huhu..nape 2 seat? ehem2..

(more…)

Gerhana Bulan Penumbra..9 Februari
10 February 2009

Malam semalam ana berpeluang menyaksikan gerhana bulan Penumbra dari rumah. Lepas isya’ je terus keluar rumah. Bulan amat cantik malam tu.Tapi nak tangkap x clear la. Tak de kamera canggih..huhu. Tapi kemuncaknya dalam pukul 10.40 camtu. Sampai kul 12 ana tunggu kat luar rumah tu. Ni ana ada ambik pic sket dari web Pusat Falak Sheikh Tahir, Pulau Pinang.

Gerhana Bulan Penumbra

Gerhana Penumbra

Mula-mula rasa cam dah fed up dah pasal tak nampak macam gerhana pun..Bulan terang je. Tapi, itulah gerhana PENUMBRA..bilamana bulan hanya memasuki daerah bayang bumi yang separa gelap..tidak seperti gerhana UMBRA yang mana bulan memasuki daerah bayang gelap dan wajah bulan kelihatan ‘sobek’ dan kadang-kadang seperti bulan sabit.

mencerap

mencerap