melawat al-irshad

Assalamualakum warahmatullahiwabarakatuh ….

Huhuh … hari ni memang sibuk gile la kat sekolah lamaku … SMKA Al-Irshad … banyak perubahan dah dalam masa sebulan lebih ni … makin lawa lak tu … fuuh … jeles aku … rasa cam nak patah balik jek …

Nak diceritakan, aku start keluar rumah kul 8.30, 8.50 bas baru datang dan sampai sekolah pukul 9.00 pagi. Cadang nak pergi dengan Nafis, Zaim, Muslim dan Syahmi tapi Syahmi sorang je yang datang sebab masing2 ade hal tersendiri.

First2 memang rasa segan gak nak masuk … huhuh nak jumpa orang yang dah lama x jumpe kan …. so, kitorang ingat nak pegi surau dulu la …. pegi surau sekali kantoi ngan f5 lak … diorang ajak sembang walhal time tu diorang tengah ada mp quran sunah … sembang la kat teratak sekolah tu …. uhuh … segan … kakak2 f5 semua usha pelik …

Bile diorang dah habis kelas je …. tak tau nak buat ape kan … kitorang masuk la surau .. stadi2 … ye la exam just around the corner … next week dowh … stadi skit je … fizik ngan bio … alang2 tu kitorang solat dhuha dulu …. sampai la waktu rehat …
mat jai n salman
pastu sekali terserempak dengan budak2 kelas aku ni … Matjai dan salman .. diorang ni memang kaki cheng kelas ….. sembang2 … lepak2 … pastu sampai la kul bape ntah …. diorang escape kelas quran sunah pasal x siap keje … padahal time tu ustzh. alawiyah cakap ade forum …. tinggal dalam kelas fikri dan solihin je budak laki …
47.jpg47.jpg
Pastu …… dah x de sape kan …. lame gak kitorang sembang … datang keon, pali, mat, syukri, hazmi, pali, zulhairi dan ramai lagi lah …. sembang2 sekali kul 12.00 lebih …pastu jumpe ngan budak2 f2 lak …. sampai zohor tu kitorang solat dulu .. … sembang2 skit dengan budak2 f3 .. diorang tengah sibuk main psp aku kan …. aku tunggu je la sampai kul 2.40 camtu …

keon lak time tu ada ngan diniy .. diorang cakap ade budak pompuan kisas pon datang … tapi keon ni .. dia amik hp aku dia call fathin hanim … aduss … aku pon x brani buat camtu … dah la sembang lama lak tu … habis la dia blacklist no. aku …

dah 2.40 tu kitorang pergi la kedai nasi goreng mazlan kat luar tu … takut ramai orang lak nanti .. sampai2 situ lak nampak ustazah azizah dengan ustazah najihah …. pastu jumpa ustaz marzuqi dengan isterinya … aku order la nasi goreng ayam tapi ayam habis terpaksa makan telo je la … dengan milo …

habis2 tu kitorang balik la ikut pagar belakang …. segan la nak lalu depan … budak2 habis sekolah kan … mesti usha pelik … tapi pagar belakang pun ada cabarannya jugak …. cikgu2 ramai keluar ikut situ … nampak cikgu isfaliza lah, ustazah zuraini, dan …. cg. rosli … dia macam marah aku jek … hahah …

Then. kitorang pun masuk la asrama …. time tu budak2 semua tido … bukan cam KISAS …skema betul .. siap ada kedatangan prep lagik … kitorang sembang2 je …. punya la lama …. tengok asrama diorang cantek betul … maacm hotel … siap ada coffee house lagi … koperasi sendiri la … fuuuh … mantap dengan kolam ikan lagi … tandas pun dah cantek .. lebih cantek dari tandas idaman …. huhuhuh ….dewan makan pun dah lain … macam2 la lain .. koop pun cat baru .. surau lagi …. fuuuuuuh … jeles dowh …

Kitorang sembang punya la lama sampai asar tu … aku ngan syahmi pegi surau … time tu ade budak pompuan kawad doh …. diorang usha pelik …. kalau sorang x pe lagi … ni semua sekali … aiyyooo …. mmg beza ngan kisas betul … kat kisas jangan harap pompuan nak usha macam tu … hhuhuhuh ….

Habis2 tu sambung sembang lagi sampai la kul 6.40 petang pastu aku balik la … bile la nak jumpe korang lagi …. MajlisAnugerahKecemerlangan nanti la

kawan2

There are no comments on this post.

Leave a comment